onsdag 16 november 2011

HÅRFAGER

Ikväll provade jag rita ihop ett mönster till en vintermössa-modell.

Med lurv =)

Den är fodrad med fleece och har trikå på utsidan.

Upptill är ett lurv-tyg eller vad man nu ska kalla det.

Det som fattas på bilden är tryckknappar för stängning, eller kardborreband.

Jag har inte riktigt bestämt mig för vilket.

Vad tycker ni?

Jag tror den här mössan får heta "Modell Hårfager"
=)

Själv blev jag ganska nöjd, lite finjusteringar här och där

på mönstret så blir det kanon =)
Det bästa med mössan är väl ändå texten på tyget:

Knåpade ihop en tröja till lilla sonen.
Strl 98 så den är ännu i största laget, den får ligga och vila i byrån ett tag =)


4 kommentarer:

  1. Vilken häftig mössa!! Den ser dessutom riktigt varm och gosig ut. Gillar tygkombon på din raglan tröja :)

    SvaraRadera
  2. hehe grymt härlig mössa!!!!!

    SvaraRadera